Materiały:
Kolorowe
patyczki, filc, rzep
Dzięki
tej zabawie z dzieckiem ćwiczymy nazwy kolorów, oraz doskonalimy precyzje
ruchów.
By
wykonać taki lód zszyłam dwa kawałki filcu pamiętając o zrobieniu tunelu na
patyk kreatywny. Same lody są w kolorze patyków, dopiero do wycinania „polewy”
użyłam dodatkowo innych kolorów. Z tyłu każdej polewy przykleiłam rzep
samoprzylepny (ten chropowaty).
szablon do pobrania
szablon do pobrania
Zabawy:
1. Dziecko dopasowuje patyczek do lodu w odpowiednim kolorze: czerwony do czerwonego, zielony do zielonego, itd
2. Możemy pobawić się w lodziarnię. Dziecko sprzedaje lody, a my je kupujemy. Zadaniem dziecka jest prawidłowo wykonać polecenie np.: „Poproszę żółtego loda na zielonym patyku”, lub trudniejszą wersję „ Poproszę czerwonego loda z niebieską polewą na żółtym patyku” itp.
3. Możemy z dzieckiem zastanowić się z dzieckiem z jakich owoców mógł powstać taki owoc i np.: żółty – cytryna, pomarańczowy – pomarańcz, fioletowy – jagoda, niebieski – borówki, zielony – kiwi, czerwony – malina, truskawka itp. Nasza zabawa może przerodzić się w eksperyment kulinarny, miksujemy każdy owoc z osobna, wlewamy do foremek silikonowych i wkładamy do zamrażalnika. Gdy zamarzną dajemy dziecku spróbować i na tej podstawie nasza pociecha przypomina sobie z jakiego to było owocu, a później zasłaniamy mu oczy i na podstawie smaku zgaduje jaki to owoc i jakiego jest koloru.
4. Jak bardzo kreatywne są dzieci pokazał mi ostatnio mój dwuletni siostrzeniec, gdy bawiłam się z nim lodami. Po skończonej wspólnej zabawie pozwoliłam mu na samodzielną zabawę lodami, wyciągnął z pudełeczka pompon w tym samym kolorze i położył na lodzie. Zaczął z nim chodzić po pokoju starając się by nie spadł mu pompon.
1. Dziecko dopasowuje patyczek do lodu w odpowiednim kolorze: czerwony do czerwonego, zielony do zielonego, itd
2. Możemy pobawić się w lodziarnię. Dziecko sprzedaje lody, a my je kupujemy. Zadaniem dziecka jest prawidłowo wykonać polecenie np.: „Poproszę żółtego loda na zielonym patyku”, lub trudniejszą wersję „ Poproszę czerwonego loda z niebieską polewą na żółtym patyku” itp.
3. Możemy z dzieckiem zastanowić się z dzieckiem z jakich owoców mógł powstać taki owoc i np.: żółty – cytryna, pomarańczowy – pomarańcz, fioletowy – jagoda, niebieski – borówki, zielony – kiwi, czerwony – malina, truskawka itp. Nasza zabawa może przerodzić się w eksperyment kulinarny, miksujemy każdy owoc z osobna, wlewamy do foremek silikonowych i wkładamy do zamrażalnika. Gdy zamarzną dajemy dziecku spróbować i na tej podstawie nasza pociecha przypomina sobie z jakiego to było owocu, a później zasłaniamy mu oczy i na podstawie smaku zgaduje jaki to owoc i jakiego jest koloru.
4. Jak bardzo kreatywne są dzieci pokazał mi ostatnio mój dwuletni siostrzeniec, gdy bawiłam się z nim lodami. Po skończonej wspólnej zabawie pozwoliłam mu na samodzielną zabawę lodami, wyciągnął z pudełeczka pompon w tym samym kolorze i położył na lodzie. Zaczął z nim chodzić po pokoju starając się by nie spadł mu pompon.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz